Bilder från Forum


Snart randas en underbar tisdagsmorgon - av Margareta Renberg

I lördags var det vernissage och helaftonsföreställning på Forum, kallad Hommage & Tavlor. Margareta Renbergs konst och samlingsutgåvan med hennes dikter i samlingen "Tröst för ett tigerhjärta" ställdes mot Åsa Nelvins textproduktion och 3 målningar. Konsten hänger kvar till slutet av februari.



 Mariann Ahnlund och Kristina Renberg i vernissagminglet.

 Ur Samlingsvolymen med Margareta Renbergs dikter, Tröst för ett tigerhjärta, hämtar jag denna lilla dikt:

Beskåda igelkotten;
i natt
skall han jaga sniglar
oberörd av vems totemdjur han är
med sin taggighet.
En civil igelkott 
skall jaga sniglar i natt.
 


 
Roland Pöntinen och Henrik Måwe


Medverkande på Forum bl.a: Mara Lee, Henrik Måwe, Jenny Tunedal, Eva Runefelt, Sara Mannheimer, Marie Öhman, Gunnar Harding och Livia Millhagen

Mer om Margareta Renberg i bloggen hittar du här.
Mer om Åsa Nelvin kan du läsa här.

 Sven av Åsa Nelvin (klicka på bilden för att se den större)


Jag skulle kunna skriva sida upp och sida ner om den här kvällen. Men jag väljer att avstå och i stället ägna mig åt att fundera över hur den vita färgen kan bli så oerhört vacker som i Renbergs målningar och sedan fördjupa mig i hennes dikter under vägledning av Gunnar Harding som skrivit ett så intagande inledningskapitel! Och nej, jag har inte glömt Åsa Nelvin. Jag är bara inte där än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0