SLB, Martin Fröst och Christian Lindberg

35410-115 
© Anita Westin

SLB, dvs Stockholms Läns Blåsarsymfoniker firade 100-årsjubileum på Konserthuset igår. Och tänk, världsnamnen Martin Fröst och Christian Lindberg var med och firade!  Christian Lindberg som dirigent (han är faktiskt chefsdirigent för SLB!) och solist (trombone) och Martin Fröst var klarinettsolist. En bejublad föreställning där vi som satt i publiken verkligen blev bjudna på en fantastisk musikfest  med både humor och  musikaliska höjdpunkter!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Otroligt. Vilken kväll ni haft. De två solisterna hör till mina absoluta favoriter.
Visste du att Martin Fröst började spela fiol och då tappade lusten till musik. Vilken tur att han några år senare hittade klarinetten.

2006-10-30 @ 14:48:51
Postat av: Kassandra

Det visste jag inte! Men han är en sann musikant! Och jag håller verkligen med: Tur att han hittade klarinetten. Det finns många klarinettister men bara en Martin Fröst! Jag återkommer med en recension av hans Brahmsinspelningar tillsammans med Thorleif Thedéen och Roland Pöntinen! Det är maximalt med dessa tre på samma skiva!

2006-10-30 @ 15:02:51
URL: http://kassandra50.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0