Agueli och Sundkvist på Waldemarsudde

Själv betraktar jag mig nog som en känslig själ. Detta med anledning av mitt förra, groteska, inlägg. På grund av detta dras jag oerhört mycket starkare till Waldemarsuddes sommarutställningar. Det handlar om Ivan Agueli och John Sundkvist.  Dessa målare rörde vid mina djup och jag återkommer med några kommentarer kring var och en av dem. Agueli hade jag ju sett tidigare, men detta är första gången så många verk visats samtidigt av honom. Dessutom visas brev, avskrifter på arabiska som Agueli gjort och ett ganska omfattande fotografiskt material från hans liv. John Sundkvist hade jag hört talas om men inte sett innan. Återkommer i morgon eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0