2008-12-31

Nu har uret runnit över till nyårsafton utan att jag märkt det. Jag har nämligen bakat mit julbröd som jag inte hann göra till julafton. Så det får bli ett nyårsbröd istället. Med saffran och allt.Om jag minns rätt gick det på samma vis förra året. Fast då blev brödet stabbigt och gick bara att skära i tunna skivor.

Men det är massor av godsaker i så det gjorde inte så mycket. Men i år är brödet perfekt. I smak och konsistens. Det blev lite mörkt bara. Fast det kan jag skylla på ugnen. Sen är det ju så att mitt kök aldrig ser ut som på matfoton i tidningarna.
Det blir bara inte så. Stök över allt det är vad det är. Ja ni ser ju själva. Ändå har jag röjt undan det värsta för att det ska se
 någorlunda ordnat ut. Jag gillar att baka. Det gör jag. Även om jag vet att jag måste börja nyårsaftonens morgon med att storstäda. Igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback