2006-03-13

Babs Gonzales

© Anita Westin /Babs Gonzales NY 74

Idag har jag varit hemma från jobbet. Dunderförkyld. Så jag har roat mig med att bläddra i mitt gamla bildarkiv. Den här bilden är från sommaren 1974 i New York när jag var där för att fotografera under Newport-festivalen. Mest för Orkesterjournalen, denna fantastiska överlevare inom jazztidskriftsvärlden. Babs Gonzales dök upp back-stage någonstans och gav mig en bok som han hade gett ut. Den finns fortfarande i min bokhylla. Det är underligt det där med bilder som man tagit för en hel del år sedan. När jag tittar på dem minns jag saker som jag inte trodde jag skulle minnas. Som Babs Gonzales. Hur han skrattade. Det smittade. En del tyckte nog han var lite galen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback