2 mars 2006

36071-17

Igår gick jag på vårsalongen. Gratis inträde p. g. a. att Liljewalchs fyllde 90 år, så jag tog chansen. Det var några år sedan jag var där nu. Vårsalongen var som en enda stor installation. Lite möblemang och lite olika saker. Vilken idé att hänga upp 400 tygväskor på Liljewalchs! Och dessutom döpa det till "Jag orkar inte knulla längre - Vill du ha en väska?" (Väskorna säljs för 300 Kr/st). Måleriet syntes till 17%. Det var inte stort måleri. Nej. Men inte så dåligt heller. Men räddhågat. Som om de som målat tänkt att det är bäst att visa att jag kan teckna så det ser ut som om det var verkligt.  Nån slags pånyttfödd fotorealism med tillägg. 
Nåväl så såg jag det. Andra såg säkert något annat. Men jag kände mig som om jag kom från en annan värld. Och gick genast hem och målade något föreställande, för abstrakt konst kan man ju inte hålla på med det förstod jag ju. Så det blev ett litet blått hus. Vad nu det kan betyda. Suck. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback