22 juni 2006

22 juni 2006

Anna Bell heter hon. Denna ljuvliga fuchsia som nu bor på min balkong. Det är nu 3:e sommaren här och jag tror jag vet något mer om vad som är möjligt och vad som inte är möjligt att förverkliga under en odlingssäsong. Jag har "känt in" miljön och nu ser det ut att bli åt det håll jag vill. Det är en enorm tillfredställelse. Äntligen vågar jag plocka in mina absoluta favoriter, fuchsiorna igen. "Impudence" installerade jag först. När hon såg ut att klara det  kunde jag inte avstå från "Anna Bell". Går det bra så lovar jag mig själv att anstränga mig rejält för att lyckas övervintra damerna. I form av sticklingar. Det är ju det sätt som står till buds när man bor i lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback