tisdag 28 februari 2006

Idag har jag stått i semmelkö. Det är första gången sedan jag gick i folkskolan och stod i semmelkö på barnbespisningen i Burträsk. Semmelkön nådde ut på Odengatan och den ledde in till Annikas konditori som tillsammans med någon semmeltillverkare på söder fått utmärkelsen som innebär att det garanterat är Stockholmarnas bästa semlor man kan köpa här.  När jag väl lyckats komma över dessa åtråvärda bullar vandrade jag ut på stan och besökte några välrennomerade antikvariat på Drottninggatan. Jag var på jakt efter Margareta Renbergs enda diktsamling, som inte går att köpa i nyskick eller begagnat skick någonstans numera. Den gick inte att köpa på antikvariat på 80-talet. Hittade förstås ingen nu heller. Och varför nu detta intresse för Margareta Renberg? Ja i går kväll stötte jag på en dikt av henne hemma hos en väninna till mig. Och nu tänker jag försöka leta reda på resten av diktsamlingen. Om det nu går. Och semlorna då? Hur blev det med dem? Ja tack. De smakade alldeles alldeles underbart gott. De godaste jag ätit faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback