Snart är det över....

Snart är det över....

Visst har det sin tjusning med stjärnor och gardiner och ljus och en och annan girlang. Men nu har tillochmed Bessie tröttnat på julskinkan. Så nu är det helt klart dags för Nyårsafton och lite räkor i stället!

Ting tar verkligen Tid. Det sa Bodil Jönsson och hon har verkligen rätt. Mellandagsrea genererar lätt fler ting. Särskilt när man gått och funderat på dem ett tag. Jag har äntligen bytt ut mitt gamla tröskverk till skrivare mot en som kan skriva ut ganska fina foton. I alla fall minst lika bra som de som kommer från Extrafilm. Men käre hjärtanes sån tid det tog. Få hem den. Packa upp den. Upptäcka att en kabel saknades och att det var meningen att man skulle köpa till den. Iväg och fixa det. Installera. Och sen naturligtvis prova! Skriva ut foton. 2 dagar gick åt till detta. Som jag trodde skulle vara klart på en eftermiddag. Nå det var inte bara det. Det var en annan sak också. Köpte också en mp3-spelare. Med radio. Det var viktigt. Liksom diktafonen. Nå när jag kom hem med den hade den ingen radio. Stöööön. Kan det aldrig bli rätt???? Jag sa faktiskt att jag ville ha en med radio! Nå det var bara att sova på saken, åka iväg och byta den för att sedan bli fullständigt ockuperad av att lära mig den lilla manicken. Sånt går inte på automatik för mig inte. Det tog minst 1 dag det också i anspråk. Nästa gång det blir mellandagsrea ska jag absolut inte handla någonting. Jag har annat att göra än att läsa instruktionsböcker! Och springa efter förrymda USB-kablar. Och byta små nanopartiklar. Jag menar nanomanickar. Det är mycket roligare att räkna ut vilken champagne som kan vara godast bland alla Kronstams rekommedationer och sedan försöka komma över den också! Sådant tar också tid. GOTT NYTT ÅR ALLA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback