30 april 2006

Valborg. Kungen fyller 60 år och får öppna sina paket. TV:n  är full av hästar, kungligheter, pompa och ståt, blåsorkester och hedersvakter. OBS, detta är ingen mobbning av kungen! Vad jag än tycker om monarkin så bör han få fira sin 60-årsdag! Och känna sig glad en sådan dag! Så Grattis Kungen!

 Bodil Malmsten har fått stort utrymme i SvD:s kulturdel angående bloggmobbning. Det låter inte särskilt trevligt och jag har sett några bloggare som tydligen blivit utsatta att döma av deras egna inlägg om detta. Mobbning i alla former är naturligtvis något som ingen ska behöva tolerera. Nettikett är en sak som alla måste iaktta här i Cyberrymden. Kan man inte det, ja då har man inte här att göra. Blir man ändå utsatt får man koppla på funktionen att stänga av möjligheten till kommentarer. Vilket ju är lite trist, men något bättre alternativ finns inte för tillfället vad jag vet. Kanske behövs det någon hemlig bloggpolis som kan smyga omkring och försöka hitta missbrukare av nettiketten? Någon som också kan gå in och på något sätt mota bort icke-önskvärda existenser?

Tilläggas bör att själv har jag enbart råkat på trevliga och intressanta personer via bloggandet! Och jag skulle leva i fullständig omedvetenhet om dessa problem om jag nu inte hade surfat runt bland andra bloggar. Eller om jag avstått ifrån att läsa löpsedlar och dagstidningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback