25 april 2006

Hektiska dagar. Det betyder att vi närmar oss maj med stormsteg. Och innan jag vet ordet av är det sommar och juni och några veckor som kallas sommarlov och då är det meningen att jag ska hinna allt, jag menar precis allt, som jag inte hinner resten av året. Det är helt enkelt inte klokt egentligen. Men jag tycks aldrig kunna göra någonting åt denna lagbundna årscykel! Om det nu vore så att jag kunde se på mitt arbete som vore det meningen med livet, ja då kanske det skulle vara annorlunda. Nu är inte mitt arbete mitt huvudsakliga livsinnehåll. Det är inte det. Kanske är det bäst att jag försöker inse det nu när jag är en mogen dam. Så att jag verkligen försöker göra något av de saker som jag betraktar som mina absolut tyngsta skäl att fortsätta att gå framåt i detta livet. eller också får jag lov att inse att det inte blir bättre än så här. Och att det är gott nog. För egentligen har jag inte så mycket att beklaga mig över. Egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback