Edholm - Rhenberg

Edholm - Rhenberg

I morgon är den slut, den kanske mest intressanta utställningen för närvarande. Håkan Rhenberg och Ann Edholm har samsats under våren på Millesgården. De två tycks olika men samspelet mellan deras verk tycks naturligt och självklart. Det är ingen lättillgänglig utställning om man vill urskilja tydliga budskap, eller förstå på ett intellektuellt plan. Det är ingen utställning man snabbt avverkar. Men det är en utställning som öppnar sig sakta men säkert när man ger den tid. För mig handlar det om att utsättas för färg och form på ett nästan fysiskt sätt och inte om att intellektuellt använda strategier för att ta till mig det jag ser.  Ann Edholms skarpa former och hårda färgkontraster för en dialog med Rhenbergs poetiska färgbehandling. Och de hårda skulpturerna i stål och glas av Håkan Rhenberg ger ännu en dimension till Ann Edholms spel mellan färg och form. Som sagt, i morgon har ni sista chansen att uppleva detta!

Kommentarer
Postat av: Gerd

Åter en spännande utställning som man missat för att man bor på landsorten. Men i juni ska jag frossa, då jag kommer till Stockholm.

2007-05-30 @ 00:42:42
Postat av: Liisa

Synd att du inte skriver mer, för jag har gillat att läsa här, det har varit så lättläst och intresseväckande även för en sådan som mej som inte riktig kan förstå mej på konsten i dag.

2007-09-03 @ 04:06:21
Postat av: Kassandra

Tack Liisa. Ja jag ska nog försöka komma igång igen.

2007-09-03 @ 19:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0