Brahms!

Brahms!
BIS-SACD-1353

Så här i slutet av en arbetsvecka gäller det att slappna av, lägga alla måsten åt sidan och försöka hitta det där inre lugnet som är så nödvändigt. Idag blåste det snålt och en råkall kyla kröp ända in i kroppens innersta ben. Jag har gjort mitt bästa: letat fram juleljusen igen, lagt mig i ett varmt, doftande skumbad och satt på den cd-skiva som jag just nu helst av allt lyssnar till: Martin Fröst, Thorleif Thedéen och Roland Pönttinen som spelar Brahms.  Det första är två sonater för piano och klarinett. F-moll och E-dur. Sedan kommer den vidunderliga trion i A-moll.  Alltsammans är som gjort för att sinnet ska nå andra dimensioner och andra djup ska penetreras. Martin Fröst har jag skrivit om tidigare i bloggen. Här är han tillsammans med två andra musiker som båda hör till de absolut bästa man kan få lyssna på i det här landet. Pianisten Roland Pöntinen och cellisten Thorleif Thedéen. Så mycket bättre än det blir på den här skivan blir det inte. Det är fantastisk musik och fantastiskt musikaliskt. Medicin för trötta själar - nu fortsätter jag att lyssna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0