Memphis Minnie och Skivfynd

Memphis Minnie

Idag gjorde jag äntligen ett besök hos min gode vän Bosse Scherman i hans affär "Skivfynd".  Den ligger mitt emot rådhuset på Scheelegatan. Det är en till ytan liten affär. Men den rymmer allt när det handlar om  jazz- och bluesmusik. I synnerhet av äldre datum. Om det är något särskilt man vill ha, som man nästan inte tror finns, så är det bara att fråga Bosse. Existerar det, ja då har han det förmodligen. I hans affär finns begagnat, vinyl, nytt och gammalt på cd. Jag kom hem med en 5cd-box med Memphis Minnie (suverän ljudkvalitet), en cd med Ma Rainey och naturligtvis också en cd med Bessie Smith. Känner mig just nu oförskämt rik. Rik på musik. "I Hate to See The Sun Go Down" och "Blues Everywhere". Tack Bosse!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0