En slags presentation.

Att skriva blogg är nytt för mig. Jag skriver vanligtvis ganska ofta, både i mitt arbete och på min fritid. Dagboken är för det absolut privata. Men detta med blogg är ungefär som att sitta på en öde ö (datorskärmen), skriva ett meddelande, peta in det i en flaska, korka igen och slänga ut den så långt från land som möjligt i förhoppningen att strömmar ska föra den med sig bort. För att den sedan ska bli funnen någonstans av någon som försöker förstå vad där står....

Vem är jag på denna öde ö vid datorskärmen? Jag är kvinna, konstnär och  pedagog. Jag är mycket intresserad av kommunikationsvägar. Olika språkliga kommunikationsvägar för att vara mer exakt. Bild och Ord. Inte alltid i förening men då och då. Jag tillåter mig att experimentera och också att bli obegriplig tillochmed för mig själv.

Musiken är också en värld där jag gärna vistas. Är mest hemma i den klassiska musiken, operan, den moderna klassiska musiken och jazzmusiken, men jag lyssnar också gärna när annat spelas!

Det här blev nu en ganska torr och lite tråkig presentation. Egentligen har jag inte någon lust att veckla ut mig så där och ge en innehållsdeklaration. Så det struntar jag i. Det jag just skrivit är mest för att öva mig att prata rakt ut i tomma intet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0